Телефонна розмова іноземною мовою спочатку здається справжнім жахіттям! Навіть ті, хто добре вже володіє іноземною мовою зазвичай не бажають вирішувати справи по телефону.

По-перше, співрозмовник може швидко розмовляти, і ви не встигаєте розуміти про що саме йдеться в його розповіді. По-друге, він може мати інший діалект або тихо розмовляти.

 

Якщо під час розмови присутній будь-який шум (наприклад, ви їдите   в транспортному засобі, чи біля вашого співрозмовника працює радіо), то взагалі розмову можна не продовжувати. В такому випадку краще попросити перенести розмову на інший більш зручний для вас час, або ж можна попросити  вимкнути радію.

 

Основні правила розмови по телефону:

  1. Привітайтеся
  2. Обов`язково потрібно представитися, вистачить сказати своє прізвище. Якщо ви телефонуєте в справах фірми обов`язково назвіть фірму. Якщо вам потрібна якась конкретна людина, запитайте чи можете з нею розмовляти
  3. Скажіть, в якій справі ви телефонуєте

 

Наприклад, Guten Tag, hier ist Frau Liebentritt, Abriss & Bau GmbH. Kann ich bitte mit Frau Müller sprechen? Es geht um die Zahlungen.

 

Розмовляйте повільно і виразно! Дуже важливо зберігати спокійний темп розмови, тому що ви –  іноземець і вимова відрізняється від вимови інших осіб, навіть якби ви ідеально  не володіли  мовою. Адже співрозмовникові потрібно також сконцентруватися на ваших запитаннях.

Якщо ви щось не зрозуміли, запитайте ще раз, а також попросіть говорити повільніше і більш розбірливо.

Якщо ви не зрозуміли прізвище особи, з якою розмовляєте, обов`язково запитайте ще раз.

 

І саме головне – не потрібно соромитися того, що не розумієте чогось! Принаймі ви розумієте набагато більше, ніж той, хто взагалі не володіє мовою.

 

Для того, щоб навчитися розмовляти і вирішувати справи по телефону, необхідна практика.

Потрібно не боятися і дзвонити!

 

Так було в моєму випадку, коли я ще тільки вивчала німецьку мову. Мене попросив керівник  замовити готель,  одна кімната на кілька днів. Потрібно було домовитися про спосіб оплати,  заселення та паркінг для автівки.  Я зрозуміла завдання і думала, що за 15 хвилин його виконаю.  Розпочавши  телефонувати,  мені з іншої сторони слухавки зі швидкістю світла розповідали велику кількість інформації, з якої я розуміла тільки слова  «готель» і «кімната». Мене охопила паніка і я поклала слухавку 😊, адже не очікувала, що  нічого не зрозумію, так як у  мене була  практика спілкування з німцями, але не по телефону.

Потім я зібралася з силами і знову зателефонувала в інший готель. Все повторилося спочатку – я нічого не розуміла і кидала слухавку 😊 Через деякий час прийшов керівник і запитав чи зарезервований вже для нього готель? Я відповіла, що ні, через те, що немає вільних кімнат. 😊 Але він наполіг, щоб знайшла!  В мене не було іншого виходу, як дзвонити і домовлятися. Отже, я пам’ятаю, що  зробили близько тридцяти дзвінків, перед тим, як подолала мовний бар’єр, розпочала вести телефонні розмови, не соромлячись препитувати та просити говорити повільніше.

Читати також: Хочете, щоб вас поважали на робочому місці aбо що таке «Small Talk» по-німецьки?

Пам’ятайте: Übung  macht den Meister  – Вправа робить майстра!

Поділіться своїм досвідом перших  розмов  іноземними мовами  в коментарях.